Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Buskossor :)

Av Anna - 14 september 2010 10:20

I lördags hade vi hjälp av ett proffs att "sätta ut" vår nya ladugård på riktigt. Höjden på golvnivån mättes ut och linor sattes ut där ytterväggarna ska vara.

Så kul, nu känns det lite mera på riktigt när man verkligen ser nåt hur det ska bli så småningom.

  

Ett hörn, och den lille "kollaren", "bra att få vara med från start och kunna lägga in sitt veto om det skulle bli galet"   

  

Här ska kulverten gå

  


Jordhögarna som blev när vi schaktade bort matjorden ligger numera inne i kohagen till "tanternas" stora förtjusning, de blir verkligen som barn på nytt när de hittar nåt annorlunda. Så skojsigt att se dryga 600 kg kossa leka runt så jorden skvätter.

  

  

  

  

Roligt har de iaf   


Igår kväll hann jag äntligen hämta kameran när denna lilla gosing gästade oss. H*n har blivit rejält utskälld i flera kvällar, hundarna verkar inte veta hur de ska bete sej riktigt, Fisko bara konstaterar, Pyton vill peta med tassen och lukta noga och Veto skäller och morrar som en galning, tror han är lite mörkrädd nu oxå den lille bcn, han moffar mycket när han och jag är ute själva på sista kvällskissen.

Här är iaf söta hungriga kotten   , Mjau kattmat på burk va smaskens.

  

  

  

 
 
AK

AK

14 september 2010 11:01

Vilka söta kossor!
Och snacka om miljöberikning.
Söt kotte också!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Marianne

14 september 2010 11:07

Jag blir alldeles varm inombords när jag ser de lyckliga kossorna - de verkar ha det så fantastiskt bra hos er :)! Jag MÅSTE komma och hälsa på snart, om jag får!
Kram Marianne

Anna

14 september 2010 11:24

Klart du får :)

 
Asta

Asta

14 september 2010 11:23

Hahaha, ja dom är för tokiga i jord/sandhögar:) Skrattar gott åt våra oxå när de busar loss;)

Spännande med nybygge, lösdrift elle uppbundet? hur många platser?

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

Anna

14 september 2010 11:27

Jaa det är jättespännande, det blir en lösdrift med ca 60 platser, men vi kommer inte öka koantalet så jättemycket mot vad vi har nu utan försöka ha alla djur i samma hus i stället.

 
Karin

Karin

14 september 2010 12:00

Härliga bilder som vanligt:)
Älskar din blogg..
Kan riktigt känna "la´gårdslukta"..Myysigt ju!!
Kramen// ha en bra dag, Anna:)

http://kickis.jakt.blogspot.com

 
Eva G

Eva G

14 september 2010 19:44

Vilka underbara bilder på glada kossor! Det trodde jag aldrig att jag skulle få se, kossor som leker i jordhögar ;) Helt underbart!! Lycklig den kossa som får bo hos dig! :)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Cissi

Cissi

14 september 2010 21:56

Det är det jag alltid sagt; ska man vara ko ska man vara det på Solhem!!!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards