Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Veto"uppis" =)

Av Anna - 7 januari 2012 22:32

Dags för en åttaveckorssummering kanske :) jaa det har alltså gått åtta veckor (torsdags) sen operationen. Rehaben rullar på och funkar bra.

I onsdags var vi inne på rahab och träffade Vicky, Veto fick vibba 15 min och simma 5+3+3minuter. Vi pratade oxå förstås igenom hur allt funkat hemma sen sist och oxå upplägget framåt.


I torsdags hade jag möjlighet att följa med till AptusArena och "träna" lite. Det är en fin inomhusfotbollshall med konstgräsmatta där det oxå tränas hundar ganska flitigt.

Lyxigt som tusan och vi har endast knappt två mil dit =)

Så här ser det ut :)

 

Och här Veto i hallen :)

 


Nu tränade vi självklart inget speciellt utan jag ville kolla av om det fanns nån koncentrationsförmåga nu i det lille bc-huvudet i en helt ny miljö och bland andra tränande hundar.

Så vi gjorde våra invanda rehabrörelser, ett par små korta platsmoment(själva förstås), ett par starter, sitt i utg.pos m. mattefokus, hålla träapport och så koppla av.

Och UJ så duktigt han jobbade på när vi jobbade, när vi hade paus va naturligtvis de andra jättekul att kika på men det är ju helt ok :) 


Är så imponerad av Vetos koncentrationsförmåga när man ber om den, trots att kroppen nästan kokar över av energi och man riktigt ser hur det ryker ur öronen på honom ibland men han fixar i princip alltid tex platsmomenten när jag tränar dom med beröm godkänt.

Idag satt han 1.5 min och låg 3min med full fokus på mej hela tiden :)


På eftermiddagen idag när det kommit snö riktigt såg man på hela hans kropsspråk att en "explossion" va riktig nära. Jag talade då om för honom att han ju faktiskt tyvärr inte får rejsa än :( då tittade han på mej med sina mörka underbart kloka ögon, såg ut som han sa "Ok då, jag VET, men såhär kan jag väl få göra iaf" la sej ner och rullade runt och kanade fram på ryggen i snön................................

Underbara kloka lilla hund   

 
 
Ingen bild

momo

7 januari 2012 23:48

lille hjärtegullet måtte han få kuta kuta kuta snaart

 
Cissi

Cissi

9 januari 2012 08:59

Åhh vilken fin hall, och så nära dessutom - Lyxigt!!!

Himla roligt att rehaben går bra, du ska se att ni snart är på G igen :-)

http://www.tripora.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

9 januari 2012 20:07

Underbart att rehaben går så bra! Hoppas verkligen sedan att han får rejsa som bara den när rehabstiden är över ;-) Stor kram till dig & kloka Veta :-)

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards