Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna - 18 augusti 2012 14:56

Igår hade jag en riktigt bra träningsbollplankschatt med Marlene, hon funderar nämligen inte bara på sin egen träning utan även på vänners, det tackar jag mycket för!

Massor med bra tankar och input blir det ju när någon utomstående oxå är med i gamet liksom.

Hon hade en del tankar i träningen med Veto's störningskänslighet vid sitt/stå/liggåtergångarna.

Fick bl.a tipset att testa "egenkommendering", alltså eg ordförståelseträning. En massa rabblande av nonsensord och med den riktiga signalen inbakat i rabblet av ord.

Och förstås ;) så provade jag igårkväll :)

Vid stå och sitt tyckte Veto det va plättlätt att hitta rätt ord i mattebabblet, men vid ligg så va han alldeles säker på att ordet "kommendera" betydde full fart framåt :) och inte bara en gång utan flera :)

Gullnöten <3 SÅ söt när han drog direkt från liggande till  200 på en tiondels sekund :) "ta i" övningarna verkar ha fastnat iaf *asg*
Efter ett par rep. va vi dock överrens om vilka ord som va värdefulla även i liggande ställning ;)


 

Av Anna - 11 augusti 2012 15:03

Lite magiskt på dagens morgonpromenad med Grabbarna Grus :)

Av Anna - 10 augusti 2012 19:08

Veto är en vad jag brukar kalla "0 eller 10 hund" :)
Momentträning med honom kan bli galet fel eller jäkligt perfekt meeeeeen alltid i racerfart och med hundra% engagemang.
En fantastiskt kul hund att jobba med och som alltid tydligt visar hur bra jag är som tränare.
Ett kul exempel från gårdagen,
jag har börjat känna mej obekväm med mitt egna gående (läs vä-handens placering) i lf/ff.
Jag bad Maria titta på när jag koncentrerade mej på att testa lite olika varinter på det.
Hörde plötsligt Maria fnissa bakom mej "Kolla Veto" sa hon.
Och där släpade han en dm bakom mej och tittade helt demonstrativt åt vänster :)
"Om du inte engagerar dej i mej så skiter jag fullkomligt i dej matte" tycktes han säga.

Duktig kille!! härligt med omedelbar tillsägelser att matten ska skärpa till sej :)

Av Anna - 9 augusti 2012 07:31

Är det värt.......... :

-att riskera hälsan för nåt man älskar? detta ställdes på sin spets igår kväll när jag mjölkade och blev sparkad i ansiktet.
Nu blev det tack och lov bara en blåtira och huvudvärk, men tanken på värre skador kom förstås.

-att nästan alltid tänka på andras trivsel före sej själv........och därmed sällan "orka" trivas?

-att alltid va så jäkla väluppfostrad och artig så man ibland/ofta hellre är tyst än stöter sej med nån?

-osv osv

Tro nu inte att det kommer nåt bra svar här för det tänker jag inte leverera :) men jag vet iaf hur jag nu börjat resonera.
Och det är liiiiite annorlunda än för bara ett par år sen.

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards