Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 27 mars 2013 14:29

.........jäklars i min lilla låda är nog våren på g :)
De sista dagarna har varit helt underbara = sol och vindstilla. Nätterna är fortfarande svinkalla så snö finns kvar i ganska rejäla mängder på sina ställen. Åkrarna på slätten är däremot helt snöfria.


I lördags va jag på handboll och såg döttrarnas sista match för säsongen - och vilken säsong de haft...........de kom fyra i Dam div 2 Ö, vann 16 matcher (därav 12 på raken) av 22 och endast EN förlust på hemmaplan!! Grattis VHF Dam, jag är djupt imponerad!!


I måndags kväll va jag på en mycket intressant föreläsning med vet. Monica Stavenborn, den va eg. för uppfödarutbildningen som pågår i ÖKK's regi just nu, men även andra intresserade fick anmäla i mån av plats.
En hel del man hört förr, som tex hormonspelet vid löp/brunst, dräktighet och förlossning som jag ju pluggat in "några ggr" iom med min utbildning inom lantbruk och egenseminkurs, komplikationer vid förlossningen, och problem med de nya små liven.
Fascinerande eg så lika djurslagen är, ja vi tvåbenta oxå förstås ;), det mesta går ju att överföra mellan arterna :)


Ikväll börjar jag min valpkurs, det ska bli så himla skoj, längesen jag hade bäbisar på kurs, det ser ut att bli en liten behändig grupp och det är ju himla lyxigt :)


Ljusa fina mornar är det nu, i morse unnade jag mej en skön promenad i skogen innan jobbet, bra start på denna onsdag!

Av Anna - 17 mars 2013 18:36

Haha, tillåt mej gapflabba :) för satan i gatan så kallt det varit den gångna veckan. En morgon va det -19 grader när jag klev upp och det är för kallt. Tack och lov har både utgödslingar och vatten funkat helt ok i nya lagårn och roboten har tuffat på som vanligt *dutti Robban*

I måndags la Marlene, en klubbkompis, in ett foto på sitt dragspann på klubbens fb sida och genast satte diskussionen igång att vi är flera som är intresserade av att lära oss mer om drag. Så goa Marlene erbjöd sej direkt att hålla i en teoretisk dragkurs på klubben så att vi sedan kan ta grönt kort, något man måste ha för att få tävla. För er nyfikna kan jag bara meddela att kursen blev full inom ett dygn :)
Så fyra kvällar i maj och juni är nu uppbokade till detta skojsiga. Kanske kanske kan Veto & jag prova på nån barmarkstävling framåt hösten :)

Idag på förmiddagen har det varit planeringsmöte inför klubbens "Stora hunddag" som kommer gå av stapeln 1:a maj. Då kommer det att hli utställning, lydnads-agility och rallylydnadstävlingar, dessutom en massa försäljare och uppvisning av bl.a weight pull, freestyle och drag.

Efter det en skön pw på 5,5km i underbart väder (idag bara -2), strålande sol och nästan vindstilla.

Nu soffhäng med bok en stund innan det är dags att veva ihop en "hemmapizza" att avnjuta tillsammans med Johan Falk ;)

Fina prommiskompisen <3

Av Anna - 11 mars 2013 08:44

Ojoj vilken härlig "hjärnjobbar"dag jag hade i lördags :)
Tvingade mej ur bingen strax efter 0400, inte värst pigg, för att åka upp till Strängnäs och göra min andra aspirantdag som ringsekreterare. Jag va riktigt nervös och hade bestämt mej för att göra det jag fruktat mest, nämligen vara inkallande :) och det med sk "fyrkantsraser" - krävs provmeriter för att få cert.
Jobbade i en mycket trevlig ring med ringsekr. Ann och Ewa och med domarna Jesper Andersson (fm) och Fredrik Norgren (em). Jag hade en superbra dag och lärde mej massor och fick mycket tips och idéer som jag garanterat kommer ha nytta av.

Raserna i ringen va bl.a alaskan malamute, siberian husky, samojed och olika varianter av setter. Och jag måste säga att irländsk setter människorna va en mycket trevlig bekantskap, SÅ enkla att jobba med, de va på hugget, alltid förberedda och det va en trevlig stämning mellan ALLA utställare. Och de presenterade sina hundar snyggt och proffsigt! :)

Landade hemma efter en lång och lyckad dag vid halv nio, riktigt trött och ganska "mätt i huvet", MEN fantastisk glad iom att jag nu har två gk aspiranttjänstgöringar, just one to go!!


Igår jobb på fm och sen rensahjärnaneftermiddag med slappande och lite Vetoträning.


Idag nu först kossejobb och på em hundträning med Maria och sen framåt kvällen träff med Studiefrämjandet och ännu lite senare mitt första möte i utbildningssektorn i Motala bk, ska bli riktigt kul!!


Nedan bild på nästan tom utsällningshall i Strängnäs.



Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards