Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Endorfinhög................

Av Anna - 19 januari 2011 13:22

.................är det minsta man kan kalla mitt tillstånd efter träningen igår kväll, det gick så jäkla bra.

Jag kunde inte koppla av nog för att somna förrän vid halv två tiden, och då va filmen upplagd och klar på youtube oxå :)

Min uppgjorda plan för kvällen var bara att leka rejält med Veto och att sen kunna få honom att utföra nån sorts jobb skapligt koncentrerat. Jag ville testa HUR mycket det går att "dra upp" honom utan att det går över i negativ stress som sen blir svår att bryta/hantera. Känns som om vi tog ett jättekliv framåt i vår träning igår kväll. 


  

 
 
Eva G

Eva G

19 januari 2011 13:40

Ni va såååååå bra!!!! Skitbra jobbat, team Anna & Veto!

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

19 januari 2011 14:03

Ser jättehärligt ut Anna! Han verkar inte lättstressad utan ganska balanserad gosse. Påminner igen om att vara noga med att belöna rätt beteende, Han kommer ju gärna in men sätter sig snett och får man gotta då så fortsätter man nog gärna med det:-))
Tycker du gör mer rätt när du kör inkallning utan ingångarna med snabb belöning. Träna ännu kortare avstånd vid ingångsträningen och stå lite olika i förhållande till hunden, led honom sedan rätt med hand/ev. godis i hand. Ni kan gå riktigt långt du och fina Veto så var noga!!!!
Du jobbar lugnt och fint med din hund, så duktig! Här har du en hejaklack! Kram på er!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Maj

19 januari 2011 14:52

Först: Kanonhärligt att se er i ert arbete! Andra: Jättefina råd från en superduktig Peggy. Tredje: Här har du en hejarklack till! Kram

 
Cissi

Cissi

19 januari 2011 15:50

Ingår också i "hejarklacken" som du vet :-)
Men som Peggy skriver, tänk på detaljerna redan nu. Det tjänar du så mycket på i längden!
Sträck på dig och ta bort handen från ryggen i starten. Jag har också haft tendens att vrida mig mot honom och ha handen sådär (tror jag alltid har gjort så tyvärr) och det är inte bra har jag fått höra ;-)
Så himla roligt att ni verkligen tränar regelbundet - måste försöka hitta en inomhus-hall jag med.....

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

momo

19 januari 2011 18:19

Bra jobbat Anna! Han ÄR betydligt lugnare och mer balanserad en "lille Krigaren", är nog ingen fara att dra upp den killen med lek o kamp. Jag ska inte ge dig några råd bara njuta...du har ju flera personliga tränare nu, duktiga sådana och hejarklacken växer!!! kram

 
Veronica

Veronica

22 januari 2011 23:48

Vad duktiga ni är du och din Bc kille. Vilket lyx att ha tillgång till en inomhushall nu när det är så kallt, halt och mörkt tidigt om kvällarna ;)))

http://www.cockergrabbarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards