Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Lördagkväll

Av Anna - 29 januari 2011 21:05

Lördagkväll klockan är 21 och jag har precis kommit in från lagårn   , jaja så är livet på landet ibland.

Känner mej lite "down" idag så bloggen blir inte så värst utförlig, men jag tänkte iaf lägga in film från i torsdags kväll när vi tränade i tjejgänget.

Tränade oxå lite positioner och ingångar igår kväll i köket, för han har en tendens att hamna aningen långt fram i halterna och hamnar då snett om man gör ett ligg där. Köksträningen gick bra och vi passade oxå på att göra många vänstersvängar, för det är svårt tycker jag, både att få med mina egna fötter och Vetos bakben på ett bra sätt. Men träning ger färdighet hoppas och tror jag.

Gänget ska köra på onsdag kväll igen och troligen kör en av tjejerna och jag ett extra pass på måndag em.

Hundträning är KUL !! och har men sen kanonträningskompisar runt omkring sej så är ju lycken total    





 
 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

29 januari 2011 21:34

Oh så härligt och glatt det ser ut! jag ser att han är lite långt fram och jag tycker du ska hjälpa honom mer in i rätt position genom att styra in honom där du vill ha honom i sittet och så får du inte belöna där framme för då strävar han ju dit. Tänk också på att när du återvänder till honom vid sitt ligg kvar så ska du ställa dig så han är i korrekt fotposition, ser att du gärna bjuder på att han är lite framför. Följsamheten är jättefin och kontakten, jättefint jobbat! Hoppas du har lite hjälp av tipsen, säg i från om jag ska knipa igen :-)

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Maj

29 januari 2011 22:30

Härligt att se hur eran träning flyter på.. Du behöver inte gå ngn kurs:) Den bästa hjälpen får du här..
Peggy: Du är helt otroligt <3

 
Eva

Eva

29 januari 2011 23:43

Älskade underbara Anna, inte behöver du vara "down" inte. Så glad att du finns som min vän! Blir så glad att du kallar mig för tjej, när det inte längre går att använda ögonskugga i cremé form för att det lägger sig som spackel i rynkorna runt ögonen (skoja bara lite). Vi ska ha skitkul på måndag! Ser fram mot det!
Även jag uppskattar Peggy´s kloka kommentarer! :)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Ingen bild

momo

30 januari 2011 00:27

Fina Veto och fina Anna, kram

 
Cissi

Cissi

30 januari 2011 22:18

Så mycket härlig hundträning du verkar ha just nu - toppen :-)
Känner verkligen igen det där med att man måste få med sig sina egna fötter också.... Tränade att göra höger och vänster om även utan hund i helgen för att få till mitt eget fotarbete :-)
Ha det så skoj i morgon på träningen!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards