Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Min hjärna.............

Av Anna - 16 februari 2011 21:08

..................behöver visst väckas upp.

Idag har vi varit på kurs, måste bara säga att det är en helt sanslöst bra kurs, suveränt upplägg, en instruktör som är  himla kunnig, gullig, kritisk, pedagogisk så man knappt tror det är sant.

Idag har vi fått göra tre "moment" var, varje grej max tre minuter. Under tiden satt vår fröken och de andra två deltagarna och tittade på och granskade, efter varje grej fick vi en muntlig genomgång av bra och mindra bra grejer OCH saker att tänka på i fortsatt träning. Efter varje kursgång får vi dessutom en skriftlig sammanfattning på mailen.

Kanske alla andra kurser har samma braiga upplägg, men ingen av de jag gått förut har iaf varit planerade så här bra.

Två av momenten fick vi givna och ett fick vi bestämma själva, jag fick som givna, backande och stadga i stå och valde själv läggande på rätt sätt (bakåt).

Fröken Therese hade oxå varkligen tänkt till och gav oss "moment" som passade våra mål som vi fick sätta upp förra gången :)

Vi har ju oxå teori och dagen utslängda fråga var

"Ska man belöna allting, även fel beteende ?, vad finns att vinna /förlora med det, Hur göra rent praktiskt"

Mycket intressanta saker kom fram när man tänkt till ordentligt i flera varv ;)


Kan ju säga att mina grå har jobbat på högvarv där på kursen idag, nåt som jag inte riktigt är van vid, och jag var så skönt trött i skallen när jag kom hem :)


Igår kväll träffades vi och tränade i "Hundlagret", snacka om hårdkörning, träning och kurs med bara 12 h emellan :D

Liten filmsnutt från gårdagskvällen: (så jädra bra det är att filma, upptäckte när jag tittade på klippet att Veto gärna sätter upp en tass på min fot vid inkallningsingången, nåt jag inte märkt irl, men det ska jobbas bort direkt:))


Här en busig vinterbild från i helgen

  


 
 
peggy mys & gaia

peggy mys & gaia

16 februari 2011 21:49

Ha,ha, håller med om tassen (och lite mer av kroppen)! Nu får du nog välja, antagligen leda rätt så han inte studsar på dig eller tala om att det inte är okey annars blir det inlärt beteende tror jag. Härlig attityd har han och ett väldigt fint positivt samspel harni, guldstjärna.
Du har en tendens att vrida/ luta dig åt vänster vid halter och du tar även upp handen/armen i helt om. Du går också lite snett och tittar på honom mycket. Ett tips kan vara att någon av träningskompisarna klickar åt dig när han går bra så du inte behöver kolla. Då får han ju rätt bild av hur du ser ut på tävling där man ska gå upprätt utan massa hjälper med kroppen. vad tror du? Kan det vara något?
Ett tips när du själv tittar på filmen är att i första hand titta på dig själv( ja,jag menar allvar, skämtar inte :-) ), jag upplever att oftast fokuserar man så mycket på hunden så man inte ser vad man själv gör. Och igen då! Ibland hamnar den där vänstra armen bakom MEN!!! mycket mer sällan! Bra jobbat!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Eva G

Eva G

16 februari 2011 21:53

Jag är supernöjd efter dagens kurs! Här har klickats hej vilt ikväll! :) Snacka om att Therese verkligen satte huvet på spiken vad vi behövde träna på, det gillar jag! :)
Ja, lycka är att ha kamera så man ser allt man gör! :) även om vi tränar ihop är det så kul att få se filmen sen, för ibland är man så fokuserad att man missar att se varandra :) Ser så snyggt ut! :)

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Ingen bild

Inga-Maj

16 februari 2011 21:55

Såå underbart att se Er! Ni har verkligen gjort framsteg! O eran kurs låter helt fantastiskt! Förstår att du är supernöjd :) Kramisar

 
Sara

Sara

16 februari 2011 22:10

Låter som en kanon kurs :) Ser snyggt ut, visst är det kanon med kamera mycket nyttigt!

http://www.sarastassar.se

 
Cissi

Cissi

16 februari 2011 22:22

Låter verkligen som en toppenkurs! Och roligt att du delar med dig till oss blogg-läsare :-)

När det gäller filmen så har Peggy redan sagt allt så jag nöjer mig med att säga: Gillar att se att både hund och förare har lika skoj :-)

http://www.tripora.se

 
Marika Söreskog

Marika Söreskog

17 februari 2011 00:21

Verkligen en kanon kurs och en kursledare som ger oss rätt uppgifter och lite utmaningar till att klura ut själva :) Håller med Peggy att vi kanske bör utnyttja varandra och titta på hur vi rör oss mer och inte focusera så mycket på hunden. Kan inte fatta att man håller på med så många tokigheter som man inte är medveten om själv...!!
Men som sagt ni två har roligt tillsammans det går inte att ta miste på :) Jäkla härlig hund med bra attityd :) Ser fram emot nästa träning tillsammans...:)

http://marmichels.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards