Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Kursande x 2

Av Anna - 16 januari 2012 21:43

I lördags hade vi avslutning på Tävlingsvinterkursen. Veto va med första och sista gången och Pyton gångerna däremellan :)

Veto och jag gjorde lite rehabrörelser, sitta med mattefokus, blev dirrigerade ett mini lf, ettans apportering och tandvisning.

Mest nöjd är jag över att Vetorumpan va i backen hela tiden både i "hålla apport" och tandvisningen och Anders slapp att bli upphånglad av lycklig bcgrabb denna gången ;)

Efter kursen åkte vi till Valla och simmade ett pass, är nu uppe i 15 min uppdelat i smådelar. Behöver jag skriva att Veto sov som ett litet barn sen på kvällen, så himla gött att se honom så "trött" och nöjd i både skalle och kropp.


Igår började en ny kurs för mej själv, Mental träningskurs för tävlingsförare heter den.

SÅ himla bra den kommer bli, verkligen många bitar som är bra att ha, både som hundtränare och i vanliga livet.

Den är ju av naturliga skäl väldigt teoretisk, men Heléne är mycket duktig på att peka på den praktiska kopplingen hela tiden.

Vi kommer att träffas varannan vecka, vilket känns helt perfekt, då hinner man tänka till och träna sej ordentligt mellan gångerna. OCH göra läxan förstås.

Till nästa gång ska vi skriva ner känslo-prestations-resultatmål för året 2012 och skriva mental träningsdagbok - svårt MEN nyttigt!!


I Vetoträningen kommer jag ägna denna veckan åt detaljpill, återgångar x3 och stadga x3.


 


 
 
Cissi

Cissi

17 januari 2012 13:52

Härligt med bra träning - på lydnaden och simningen :-)

Är jätteavis på din "Mental träningskurs" - skulle verkligen behöva en sådan jag med!!
Du får gärna skriva om den så kanske jag lär mig nått i alla fall :-)

http://www.tripora.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

17 januari 2012 20:53

Kul med kurs :-) Det är ju kanon att du tränar Veto på saker som inte belastar kroppen så mkt men huvudet får jobba & Herr Blå är nog nöjd att han fick kursa han med ;-) Kram!

http://www.starsweepers.se

 
Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva

21 januari 2012 14:12

Tack för kommentaren till filmen från My Dog :)

Vad kul med "mentalkursen". Varannan vecka är lagom att ses, för då hinner man som sagt med lite där emellan. På en vecka så springer dagarna förbi bara.

http://tomik.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards