Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Anna - 13 februari 2013 09:15

Japp, exakt så som rubriken säger har jag känt mej som bc-ägare, men har nu med hjälp av kloka träningsvänner, instr och andra bcägare insett att så nog inte är fallet. Jag har bara inte förstått att Veto är lite annorlunda än de andra hundarna jag haft.
Har fnulat länge själv och med träningsvänner men den största tankeväckningen fick jag nog när vi tränade hos Towa Lindh i höstas, hon sa nåt i stil med (ang. dessa kvicksilverhundar) "deras hjärnor är vidöppna, de saknar filter, de tar in och vill ha kontroll på precis allt" och så är det banne mej!! Hon sa oxå att dessa hundar oftast mår bra av lite "fyrkantigare" träning, de måste få hjälp att sortera rätt, begränsas lite, ha tydligare spelregler.


Nu de senaste veckorna har jag hittat en suverän blogg skriven av Ida Kucera, den innehåller massor tänkvärt!! (glöm inte att njuta av hennes fanastiska foton oxå!!)

Tröstande att någon "vågar" skriva och ventilera även om sånt som inte går rakt fram/uppåt!!



Tänk vad denna goding

 



Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards