Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Lite ynklig

Av Anna - 5 februari 2013 10:46

I söndags träffades ett gäng från klubben i en relativt ny och jättefin inomhushall i Motala.
Jag själv hade tänkt träna mycket konc och mattefokus, men Veto kändes inte hundra. Så det blev lite lättsam ruta, fjärr och följalekar istället. Och så en del shape och gos.
Nackdelen med att vara så tighta som Veto och jag blivit iom hans långa rehabtid är ju att vi ser och känner av minsta lilla skiftning hos varann, saker som antagligen många tycker är daltande från min sida........men det skiter jag högaktningsfullt i ;) Han va sen lite låg och ville gärna va ifred resten av dagen oxå.
Men igår kändes han piggelin igen och vi lekte lite fokus och "runda"träning efter jobbet på vår fina plan hemma, och det gick riktigt bra.

Märkligt det där va man är noggrann med sina hundars träning och välbefinnande, men att man sätter sej själv långt ner på listan.
Men nu är min nacke riktigt sabla elak mot mej, sover illa som tusan, så nu äntligen har jag bokat tid hos massör. Ska bli så gott. Måste sen oxå försöka komma mej för att gå dit lite mera regelbundet.
Bara att inse att man börjar bli äldre i kroppen liksom *aj som fan va det gjorde ont att skriva det* ;)

Nu är kaffet urdrucket och kossorna vill ha lite mera mat och ompysslande.

Tjolahopp!!

 
 
Nina

Nina

5 februari 2013 11:00

Det är bra, dalta på du! Det behöver han säkert <3
Dalta lite med dig själv oxå, mellan alla andra måsten :) Hoppas ni snart kryar på er!
Kram Nina!

http://nina-livetistort.blogspot.com

Anna

5 februari 2013 12:01

Gulledej

 
Cissi

Cissi

5 februari 2013 14:21

En speciell hund kräver speciell behandling - jag är precis lika dan med Hojt så jag förstår dig så väl <3
Bara fortsätta med det, det tror jag ni båda mår bäst av - men glöm för den saken skull inte bort dig själv!!!!
Fast även där vet jag hur det är ;-) Men skönt att du i alla fall beställt tid!! Ta nu hand om dig, det är du värd - kram!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards